1- قبول تقاضای صدور سند المثنی منضم به فرم استشهاد محلی گواهی شده.
2- دستور ثبت تقاضا در دفتر اندیکاتور و ارجاع به دفتر املاک.
3- ثبت در دفتر اندیکاتور و ارسال آن به بایگانی جهت ضمیمه نمودن پرونده.
4- پیوست نمودن پرونده مربوطه همراه با تقاضا و ارسال به دفتر املاک به وسیله بایگانی.
5- بررسی پرونده در دفتر املاک و صدور بخشنامه مبنی بر اعلام فقدان سند مالکیت به دفاتر اسناد رسمی تابعه.
6- اخذ حق الدرج آگهی وسیله حسابداری.
7- تهیه آگهی فقدان سند مالکیت وسیله دفتر املاک.
8- بررسی وامضا آگهی فقدان به وسیله مسئول مربوطه.
9- صدور آگهی از دفتر اندیکاتور .
10-ارسال آگهی به اداره کل ارشاد اسلامی محل ،درج دریکی از روزنامه های محلی یاکثیرالانتشار
11-ارسال پرونده به شعبه بایگانی جهت ضبط و اعلام وقت مراجعه بعدی به متقاضی.
12-وصول آگهی منتشر شده در روزنامه و تطبیق آن به پیشنویس وسیله مسئول دفتراملاک.
13-اعاده پرونده به بایگانی جهت ضبط واعلام وقت مراجعه بعدی به متقاضی
14-مراجعه متقاضی جهت پیگیری در زمان تعیین شده.
15-بررسی و گواهی دفتر بازداشتی مبنی بر بازداشت یا عدم آن.
16-صدور دستور تحریر سند مالکیت المثنی وسیله مسئول مربوطه.
17-ارسال پرونده به حسابداری جهت پرداخت بها دفترچه سند مالکیت.
18-اعاده پرونده به دفتر املاک جهت تحریر سند مالکیت و صدور بخشنامه به دفاتر اسناد رسمی مبنی بر صدور سند مالکیت المثنی و توضیح در ستون ملاحظات دفتر املاک و پیش نویس سند مالکیت اولیه.
19-امضا سند مالکیت المثنی وبخشنامه وسیله مسئول مربوطه.
20-صدور بخشنامه از دفتر اندیکاتور و ارسال آن به دفاتر اسناد رسمی تابعه.
21-ارسال پرونده به بایگانی جهت ثبت در دفتر تسلیم سند و پلمب آن و تسلیم سند به مالک در قبال اخذ رسید پس از احراز هویت از مالک