موسسه حقوقی معاهده زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری

موسسه حقوقی معاهده(با بیش از 20 سال سابقه) و زیر نظر وکیل پایه یک داگستری با بیش از 25 سال سابقه وکالت *تلفن تماس 32256348-051

موسسه حقوقی معاهده زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری

موسسه حقوقی معاهده(با بیش از 20 سال سابقه) و زیر نظر وکیل پایه یک داگستری با بیش از 25 سال سابقه وکالت *تلفن تماس 32256348-051

موسسه حقوقی معاهده زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری
هر انسانی حق داشتن یک وکیل را دارد.وکیل پایه یک دادگستری وظیفه دفاع از
حق مظلوم را به خوبی ایفا می نماید. وکیل دادگستری پایه یک با وکالت موکل خود می
تواند حق و حقوق تضییع شده موکلش را بستاند.
#حق دادنی نیست ؛گرفتنی است
موسسه حقوقی معاهده با بیش از 20 سال سابقه
شناسه ملی : 10380122080
نام شخصیت حقوقی : مشاوره اداری و مالی و حقوقی معاهده
نوع شخصیت حقوقی : موسسه
شماره ثبت : 1186

✅ مراحل عرفی 14 گانه ثبت دادخواست حقوقی در دادگاه

در شهرهایی که دفاتر خدمات قضایی احداث گردیده جهت ارایه دادخواست و ... فقط لازم است به دفتر خدمات قضایی شهر خود مراجعه کنید.جهت مشاوره و ارایه دادخواست حتما قبل از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی به وکیل یا مشاور مراجعه نمایید.

​​​​​​موسسه حقوقی معاهده 32256348-051

1- در ابتدا ارباب رجوع یا وکیل باید به اتاق به اصطلاح تمبر مراجعه نموده و برگ دادخواست را خریداری و پس از تهیه کپی مدارک خود را اماده و سپس دادخواست را تنظیم نماید.

 

2- متعاقبا به اتاق ثبت رایانه مراجعه و پوشه مخصوص دادگستری تهیه و قبض ثبت دادخواست که مبلغ آ ن 2500 تومان (در تاریخ ارایه این مطلب)است خریداری نماید.

 

3- سپس به اتاق مشاوره مراجعه و چند نفر از وکلا و مشاورین دادخواست را از نظر شکلی مخصوصا صحیح بودن آدرس و کامل بودن دادخواست و کد ملی و کدپستی طرفین بررسی و تایید و سپس با اضافه نمودن فرمی مخصوص و امضاء آن پرونده را تحویل شما می دهند. در این مرحله دادخواست توسط مشاور مزبورکه از وکلای دادگستری ا ست مورد بررسی قرار می گیرد.

 

4- بعد از آن باید برای تعیین هزینه دادرسی و گرفتن پرینت هزینه دادرسی و تمبر مالیاتی وکیل به میز کناری همان اتاق مراجعه شود. در این مرحله نیز مجددا دادخواست توسط کارمند مربوط مورد برسی قرار می گیرد.

 

5-  خواهان می بایست به اتاق به اصطلاح تمبر که زیر مجموعه امور مالی دادگستری ا ست مراجعه که اگر تمبر در خواستی بیش از مبلغ ده هزار تومان باشد پس از طی صف طولانی برای مراجعه به بانک راهنمایی می شود.

 

6- به باجه بانک ملی مستقر در دادگاه مراجعه و با وجود زیاد بودن تعداد ارباب رجوع و موجود بودن فقط  یک باجه بانکی بعد از اینکه نوبتش فرا رسد ، هزینه دادرسی را واریز و قبض آن را دریافت کند.

 

7- قبض هزینه دادرسی و اصل دادخواست و فرم مخصوص الحاقی اتاق مشاوره را به مسئوول فروش تمبر تحویل تا با دستگاه مخصوص تمبر هزینه دادرسی پر فراژ گردد و می بایست فراموش نکنید تا ذیل فرم مخصوص نیز حتما توسط وی مهر گردد.

 

8- اگر دادخواست دهنده وکیل دادگستری ا ست ، می بایست به باجه فروش تمبر وکلا نیز مراجعه و تمبر مالیاتی وکالتنامه خود را ابطال و هزینه های کانون وکلا نیز ذیل و کالتنامه پرداخت و توسط نماینده کانون تصدیق نماید.

 

9- سپس به اتاق به اصطلاح برابر با اصل مراحعه و تمبر های برابر با اصل که قبلا از اتاق تمبر خریداری کرده است روی کپی اوراق پیوست پرونده ابطال و به وسیله مسئو ول مربوط مهر و امضاء گردیده و ذیل فرم مخصوص نیز حتما مهر شود.قابل ذکر است که وکلا خود اوراق مربوط به موکل را برابر اصل کرده ،تمبر ان را باطل می کنند و صرفا در این مرحله نیاز به مهر باجه مورد نظر دارند.

 

10- مجددا به اتاق مشاوره برگشته ( اگر وقت اداری باقی باشد) و شخص سومی که از کارمندان دادگستری است به عنوان کارشناس مجددا دادخواست و پیوستهای آ ن را با میزان تمبر ابطالی دادرسی و مالیاتی بررسی کرده و دادخواست عمیقا مورد کارشناسی قرار می گیرد، پس در این مرحله نیز دادخواست و مدارک پیوست و تمبر دادرسی و مالیاتی و برابر اصل و غیر ه مورد کارشناسی و بررسی قرار می گیرد.

 

11- در این مرحله خواهان یا وکیل می بایست به دفتر رئیس مجتمع یا معاون وی واقع در طبقه 4 مراجعه نمایند که دفتر دار وی نیز دادخواست را بررسی مخصوصا تذکر پیوست بودن کپی کارت ملی در این مرحله جدی است و لذا پشت دادخواست مهر می گردد.

 

12- رئیس دفتر مزبور دادخواست و پیوستهای آن را به کارمند خدماتی سپرده تا نزد رئیس مجتمع برای تعیین شعبه ببرد و ارباب رجوع نیز در سالن انتظار باید منتظر بماند در صورت کامل بودن که با بررسی های قبلی اصل بر آن ا ست ، رئیس محترم  مجتمع حقوقی مهر دفتر خود را کامل و شعبه مرجوع الیه را مشخص و سپس ذیل آن امضاء می نماید. البته که این هنوز ابتدای کار است .عجله نباید کرد.

 

13- خواهان پرونده را به شعبه مرجوع الیه ارائه می دهد، مدیر دفتر شعبه اگر همان لحظه مراجعه فرصت داشته وگرنه به نوبت مجددا دادخواست را مورد بررسی و بازبینی قرار می دهد ، بررسی و بازبینی اصلی در این مرحله صورت می گیرد و کلیه بررسی های قبلی از دید مدیر دفتر دادگاه ، غیر معتبر ا ست که حاکی از بی اعتمادی به کارشناسان اتاق مشاوره نیز می باشد. دفتر شعبه پس از بازبینی فرمی را به دادخواست و مدارک آن اضافه می کند و ارباب رجوع را نزد رئیس شعبه هدایت و راهنمایی می کند.

 

14- در این مرحله اگر وقت رسیدگی نبوده و رئیس شعبه وقت داشته باشد تا ارباب رجوع (خواهان یا وکیل وی را) بپذیرد مجددا شخصا نیز دادخواست را بررسی می کند و ذیل فرم پیوستی دفتر دار امضاء و دستور ثبت را صادر می کند.

نظرات (۱)

سلام
مطلب کاملی بود ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی